^Powrót na górę
foto1

Świętowanie 600-lecia powstania Wsi Oleśnica

W niedzielę 9 lipca Podopieczni Naszego Domu wraz z Terapeutami uczestniczyli w Pikniku Integracyjnym zorganizowanym dla mieszkańców wsi Oleśnica oraz zaproszonych gości, wśród których byli min: Wójt Gminy Olesno Pan Witold Morawiec, Sekretarz Gminy Olesno Pan Janusz Plata, Dyrektor Gminnej Biblioteki Publicznej w Oleśnie Pani Małgorzata Morawiec, Sołtys Wsi Oleśnica Pani Marta Kądzielawska.
Otwarcia uroczystości, w tym dniu dokonała red.e-kuriera dąbrowskiego dr Urszula Skórka oraz Wójt Gminy Olesno Pan Witold Morawiec.
Grupa teatralno – muzyczna działająca w Naszej Placówce uświetniła tą uroczystość prezentując humorystyczną wersję „ Rzepki” Juliana Tuwima. Nasz występ został bardzo pozytywnie odebrany przez widzów, dostaliśmy gromkie brawa i słodkie upominki. Swoje zdolności aktorskie zaprezentowali również Seniorzy ze Stowarzyszenia „Sami Swoi” z Olesna. Dodatkowymi atrakcjami dla milusińskich był plac zabaw oraz zabawy integracyjne.
Organizatorzy zadbali również o poczęstunek.
Niedzielne popołudnie upłynęło w miłej i rodzinnej atmosferze.
Przypominamy, że uroczyste rozpoczęcie świętowania 600-lecia Wsi Oleśnica, odbyło się 23 czerwca 2017r. Mszą Świętą koncelebrowaną, w Kaplicy w Oleśnicy. Za oprawę Mszy Świętej odpowiedzialna była Nasza Placówka.

Czytaj więcej...

Wizyta w Muzeum Agatów i Skamieniałych Drzew

Dnia 5 lipca 2017 r. Podopieczni ŚDS w Oleśnicy wraz z Opiekunami odwiedzili Muzeum Agatów i Skamieniałych Drzew mieszczące się w Dąbrowie Tarnowskiej, powstałe z inicjatywy Pana Krzysztofa Polońskiego, którego kolekcje prezentowane są na giełdach i wystawach minerałów w Polsce i na świecie. Prezentowana kolekcja agatów została kilkakrotnie uznawana za najpiękniejszą i największą kolekcję tematyczną agatów w Polsce.  Ponadto wśród zgromadzonych skamieniałości Podopieczni mieli również okazję obejrzeć m. in. zbiory skamieniałych drzew i największy w Polsce okaz Czarnego Dębu pochodzącego z okolic Dąbrowy Tarnowskiej. Wizyta w Galerii to niesamowita podróż w świat poznawania procesów geologicznych,  gdy  podczas prezentacji Podopieczni mieli okazję poznać genezę powstawania minerałów. Zapoznali się również z obróbką kamieni i skamieniałych drzew. Wizyta w Galerii Skamieniałości umożliwiła Podopiecznym kształtowanie i rozwijanie wrażliwości na piękno.

Dzień rodziny

Dzień Rodziny to jedna z najważniejszych uroczystości w życiu naszej Placówki. To kolejna data, która znajdzie się w kalendarium Naszego Domu, a ta wyjątkowa uroczystość jest kolejnym etapem tworzenia tradycji i rytuału.
W czwartek, 29 czerwca br., zgodnie z wieloletnią tradycją, Podopieczni Naszego Domu uroczyście obchodzili święto rodziny. Dla naszej społeczności jest to chwila radości, dlatego, jak to w zwyczaju jest, chcemy tę radość dzielić z innymi, szczególnie z naszymi rodzicami, opiekunami, przyjaciółmi.
Na nasze zaproszenie odpowiedzieli i przybyli znamienici goście: Wójt Gminy Olesno Witold Morawiec, Sekretarz Gminy Olesno Janusz Plata, Zarząd Stowarzyszenia Na Rzecz Osób Niepełnosprawnych "Pomocna Dłoń" w Dąbrowie Tarnowskiej w osobach: Prezes Pani Beata Partyńska, Wiceprezes Pan Ryszard Święch, Sekretarz Pani Małgorzata Kułaga, Skarbnik Pani Halina Sarat, Dyrektor Gminnej Biblioteki Publicznej w Oleśnie Małgorzata Morawiec oraz rodzice Podopiecznych. Swoją obecnością zaszczycili nas także ks. prof. Ryszard Banach i Diakon Bartłomiej Wilkosz.

Wycieczka do Sandomierza

Rankiem 27 czerwca br. Uczestnicy Naszego Domu wraz z Dyrekcją i Terapeutami wybrali się na wycieczkę do Sandomierza. Pogoda nam dopisała, więc zwiedzanie odbywało się w dobrych nastrojach. Pierwszym punktem naszego zwiedzania była Podziemna Trasa Turystyczna, która stanowi system XIV i XV wiecznych piwnic. W trakcie wędrówki wysłuchaliśmy między innymi legendy o dzielnej Helenie. Głosi ona, że dziewczyna uratowała miasto przed Tatarami. Dalej zwiedzaliśmy kościoły, Bazylikę Katedralną z XIV wieku, zabytkowe kamienice mieszczące się na Starym Mieście Sandomierza. Zobaczyliśmy także Plebanię wraz z obejściem, gdzie kręcony jest film "Ojciec Mateusz". Co prawda nie udało nam się spotkać Ojca Mateusza, jednak sam widok miejsca gdzie przebywa, przysporzył Podopiecznym wiele wrażeń i radosnych doznań. Uwieńczeniem naszej wyprawy był rejs statkiem po Wiśle. Podziwialiśmy miasto usytuowane na lessowych wzgórzach, nasyconych roślinnością. Urzekały wiekowe budowle i strzeliste wieże kościołów.
Zmęczeni, ale pełni wrażeń, udaliśmy się na pyszny obiad, po czym w drogę powrotną do domu.