^Powrót na górę
foto1

WYCIECZKA DO GOSPODARSTWA EDUKACYJNEGO „PSZCZÓŁKI” W NIEZWOJOWICACH

7 września 2023r. Podopieczni Naszego Domu wraz z Panią dyrektor Ireną Kawą, Terapeutami i Opiekunami udali się do Gospodarstwa Edukacyjnego „Pszczółki” w Niezwojowicach, prowadzonego przez panią Agnieszkę Król i jej rodziców. Wyjazd odbył się w ramach realizacji zadania pn.: "Promocja zdrowia i zdrowego stylu życia wśród Uczestników Środowiskowego Domu Samopomocy w Oleśnicy" oraz dofinansowaniu ze środków dotacji Powiatu Dąbrowskiego.
Uczestnicy wycieczki uczestniczyli w warsztatach plastycznych oraz kulinarnych. Ogromną atrakcją było robienie i pieczenie przepysznych, drożdżowych rogalików nadziewanych konfiturami. Podczas, gdy rogaliki się piekły, Podopieczni oglądali różnego rodzaju rośliny ogrodowe, mogli zobaczyć ule, w których pracowały pszczoły oraz dowiedzieli się, z czego i jak powstaje miód.

Kolejnym punktem wycieczki była niezwykła lekcja historii. W specjalnej sali Podopieczni z zainteresowaniem oglądali ruchomą makietę Bitwy pod Racławicami i wysłuchali prelekcji o tamtym ważnym wydarzeniu historycznym. Siedząc w starych, szkolnych ławkach, uczestniczyli w niecodziennym wydarzeniu – pisaniu gęsim piórem, co jak się później okazało, nie było wcale takie łatwe.
Z ogromnym zaciekawieniem zwiedzaliśmy wystawę 37 obrazów z salonem poezji pt. "Pan Tadeusz".

Następnie udaliśmy się do Racławic - Janowiczek, miejsca historycznej bitwy pod Racławicami, gdzie mieści się mogiła poległych. Spacerowaliśmy u podnóża Kopca Kościuszki, a pamiątkowe zdjęcie zrobiliśmy sobie przed pomnikiem Bartosza Głowackiego. Zwiedziliśmy również Teatrum bitwy pod Racławicami, gdzie Pani przewodnik opowiedziała nam nieco o historii tej batalii. Nie zabrakło też opowieści o bohaterstwie Bartosza, który stał się symbolem bitwy.

Po powrocie do Gospodarstwa Edukacyjnego „Pszczółki” zjedliśmy przepyszny obiad. Nie zabrało także fantastycznej zabawy tanecznej przy muzyce na żywo.
Mile i serdecznie zostaliśmy pożegnani przez właścicieli Gospodarstwa marszem.
Bardzo serdecznie dziękujemy właścicielom Gospodarstwa Edukacyjnego „Pszczółki”  w Niezwojowicach za iście królewskie przyjęcie. Dziękujemy.